Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, RS 2,0 TSI Żywotność silnika...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, RS 2,0 TSI Żywotność silnika...

    chrisk_89, albo nie używać tych co spadną na podłogę :szeroki_usmiech

  • #2
    1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, RS 2,0 TSI Żywotność silnika...

    Witam, mam pytanie. Stoję przed zakupem nowej Octavii 3 i mam dylemat który ze silników wybrać :roll: . Docelowo planowałem 1,4 TSI + DSG, jednak teraz chętniej skłaniam się ku 1,8 TSI + DSG... Samochodem planuję trochę pojeździć, przebiegi roczne w okolicach 25 Tys, raczej trasy aniżeli miasto. Jeśli porównać te wszystkie silniki benzynowe TSI to który przy prawidłowej eksploatacji (przeglądy i wymiana oleju co 15 Tys), będzie najbardziej wytrzymały i najtrwalszy?? Pomijam ceny konfiguracji itp. Sama żywotność silnika.

    Komentarz


    • #3
      Wróżbitów Ci u nas niedostatek. Silniki nowe, wielka niewiadoma ile przejadą bezawaryjnie. Wybieraj sercem a nie rozumem :diabelski_usmiech

      Komentarz


      • #4
        jak jeździsz w trasie i nie lubisz wyprzedzać bierz oszczędny, jak lubisz jechać swoim tempem i nie mieć stresu przy wyprzedzaniu bierz mocniejszy :wink:

        Komentarz


        • #5
          Grechulek, Jakbym kupował teraz Octavie to wybrałbym 1.4 tsi 140 KM z pakietem przedłuzającym gwarancję do 48 lub 60 miesięcy ( nowy silnik na pasku rozrządu , dobre osiągi i akceptowalne spalanie ). Silnik 1.2 TSI będzie za słaby, 1.8 TSI, jest starą jednostką po lifcie ( ma dalej nieszczęsny łańcuch ), 2.0 TSI masz tylko w RSie i spalanie na pewno nie bedzie niskie.

          Rozważ jeszcze diesla 2.0 TDI

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz


          • #6
            Miałem wcześniej OII FL 1.8TSI, a teraz OIII 1.4TSI bez wahania chętnie wróciłbym do "starej konstrukcji" 1.8TSI (CDAA).
            Jest: OIII 1.4 TSI beż cap... Elegance+Amazing+Dynamic+parę fajnych dodatów cieszących oko
            Była: OII FL 1.8 TSI czarna Elegance+light assistant+lusterko foto...+pakiet biznes+pakiet WADLIWE AUTKO !!!

            Komentarz


            • #7
              Zwłaszcza, że nowy silnik 1,8 TSI jest niby starą konstrukcją ale wiele w nim zmodernizowano... Boję się tylko, że po pewnym czasie zacznie łykać olej w sporych ilościach, jak miało to miejsce w CDAA . Ale chyba najprawdopodobniej zdecyduję się się właśnie na ten silnik. No chyba, że w MY2016 pojawią się nowe jednostki benzynowe. Diesel w ogóle nie wchodzi w grę...

              Komentarz


              • #8
                Ja przed zakupem miałem dylemat pomiędzy 1.4 i 1.8Tsi. Na szczęście dealer w moim mieście miał Octavie z obydwoma silnikami i miałem możliwość przetestować obydwa auta.
                Dostałem auta na kilka godzin i pojeździłem nimi na trasach na których poruszam się na co dzień.

                W końcu wybrałem silnik 1.4 Tsi uważam że na moje potrzeby jest on idealny.
                Mocy mu nie brakuje, spalanie też jest zadowalające. Jedynie czego żałuje że nie wybrałem DSG :cry:

                Trasy na których jeżdżę na co dzień, są to głównie odcinki 15-25 km 70% drogi krajowe i 30% miasto i ten silnik 1.4 uważam do takiej eksploatacji jest idealny.

                W twoim przypadku jeżeli robisz głównie trasy i są to autostrady i ekspresówki, wybrał bym 1.8 Tsi chociaż 1.4 też na pewno będzie dawał rade.
                Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                Komentarz


                • #9
                  Jak pieniądze to nie problem to wiadomo, że 1.8TSI :twisted:

                  Dodatkowo przedłużenie gwarancji do 120tyś, 4 lata i spokój. Jeżeli przez te 4 lata nic się z nim nie będzie działo to już raczej nic się potem nie wydarzy... Miałem Golfa 6 1.4 TSI CAXA i po dwóch latach padło turbo przy 40tyś km, potem łańcuch się naciągnął, wariator do wymiany. Wszystko wymieniane na przedłużonej gwarancji, ale przyjemność z jazdy i elastyczność silnika była idealna. Nie ma reguły, każdy silnik się może okazać wadliwy, wszystko zależy czy chcesz auto na 4-6 lat czy 10+?
                  Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                  Komentarz


                  • #10
                    Co do żywotności 1.2 TSI, 2,5kkm przejechał bez awarii :lol: ze średnim spalaniem 6,5l/100km

                    Komentarz


                    • #11
                      Autko planuje na jakieś 10 albo i więcej lat

                      Komentarz


                      • #12
                        To przy takim założeniu nie polecam technologii TSI. Weź jakąś Hondę albo Toyotę ale przyjemność z jazdy ograniczona do wysokich obrotów bo te auta do 3000 tyś obrotów po prostu nie jadą przy TSI... :lol:
                        Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                        Komentarz


                        • #13
                          mój 1,2 tsi pzejechał narazie 20 tys i wszystko ok

                          Komentarz


                          • #14
                            Zarzynać silnika nie planuję :lol: , sebkoch jaki masz przebieg na dzień dzisiejszy w swojej O3?? Wzięła coś oleju czy nie?? Ciekaw jestem silnika który zapewne wejdzie w MY2016 1,4 TSI ACT 150KM, tylko zapewne też belka będzie ;/;/

                            Komentarz


                            • #15
                              belka nieunikniona :szeroki_usmiech

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez sebkoch
                                To przy takim założeniu nie polecam technologii TSI. Weź jakąś Hondę albo Toyotę ale przyjemność z jazdy ograniczona do wysokich obrotów bo te auta do 3000 tyś obrotów po prostu nie jadą przy TSI... :lol:
                                Do 3000 nie jadą, a powyżej też nie ma szału (nowy civic 142 KM, muł straszny).
                                "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Grechulek jak nie będziesz katował silnika, będziesz na czas wymieniał olej filtry itp. to teoretycznie nie ma powodów do obaw o trwałość silnika, te 200-250 tyś powinien bezproblemowo służyć a może i więcej.

                                  W moim przypadku na 10 tyś dolałem 0.4l oleju.
                                  Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                                  http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    To może mimo że jest temat o przebiegach. Wpisujmy tu przebiegi jeśli idzie o usterkowość silników
                                    1.2 86 km
                                    1.2 105 km
                                    1.4
                                    1.8
                                    pozdrawiam - Darek

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      1.4 TSI, rok czasu, przebieg 40k. Bez problemow do tej pory, ale dziwne by bylo gdyby byly. Auto w 90% uzywane w trasie.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez maro rs
                                        Zamieszczone przez sebkoch
                                        To przy takim założeniu nie polecam technologii TSI. Weź jakąś Hondę albo Toyotę ale przyjemność z jazdy ograniczona do wysokich obrotów bo te auta do 3000 tyś obrotów po prostu nie jadą przy TSI... :lol:
                                        Do 3000 nie jadą, a powyżej też nie ma szału (nowy civic 142 KM, muł straszny).
                                        Nowego Civic-a to ja objeżdżałem 1.4 TSI 122KM...
                                        Jedyne co Civic ma fajne to odgłos silnika 1.8 powyżej tych 3k rpm 8)
                                        Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          sebkoch, Hondę jak przykład podałeś bardzo celnie , wiadomo że vtec "nie jedzie" przy doładowanych silnikach, ale jest coś za coś. Silniki są totalnie bezobsługowe, bezawaryjne i dla nich przebiegi rzędu 200 czy 300 kkm to nie jest jakiś tam wyczyn. Oprócz wymiany oleju, wg producenta do serwisu zajeżdża się po pierwszych 100kkm na kontrolę zaworów...i tyle . Rozrząd jest tam na łańcuchu - takim prawdziwym, nierozciągalnym . Wysokoobrotowy charakter nie musi jednak wszystkim odpowiadać. Jeden będzie sobie cenił dobrodziejstwo doładowania w silniku, a drugi spokojną eksploatację silnika przez długie lata.
                                          Pozdrawiam
                                          Northeusz

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            No dokładnie się zgadzam.
                                            Dlatego polecam jednak zamiast TSI coś z Hondy czy Toyoty lub ogólnie coś wolnossącego.
                                            Jednak 10 lat jazdy TSI w zakresie obrotów 1500-2500 (bo tak będzie sugerował komputer) nie przyczyni się do wydłużenia jego żywotności a wręcz ją skróci...
                                            Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ja tez stalem przed podobnym wyborem, chcialem 1.4 z dsg, a skonczylo sie na 1.8, bo dla mnie wersja 140KM byla za slaba.
                                              Obecnie mam przejechane ponad 20k i co mnie dziwi wogole oleju nie chce brac
                                              Black magic

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez ManiekWWA
                                                Miałem wcześniej OII FL 1.8TSI, a teraz OIII 1.4TSI bez wahania chętnie wróciłbym do "starej konstrukcji" 1.8TSI (CDAA).
                                                z ciekawości - czemu?
                                                Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez mirek_p11
                                                  Grechulek, Jakbym kupował teraz Octavie to wybrałbym 1.4 tsi 140 KM z pakietem przedłuzającym gwarancję do 48 lub 60 miesięcy ( nowy silnik na pasku rozrządu , dobre osiągi i akceptowalne spalanie ). Silnik 1.2 TSI będzie za słaby, 1.8 TSI, jest starą jednostką po lifcie ( ma dalej nieszczęsny łańcuch ), 2.0 TSI masz tylko w RSie i spalanie na pewno nie bedzie niskie.
                                                  Z tym ze 1.8 i 2.0 w o3 ma wtrysk posrednio-bezposredni, 8 wtryskow, nie ma syfu na zaworach przez to i mniej pali a do tego lepiej jezdzi, tak wiec silnik jest mocno zmodyfikowany, ja tam ze starego cdaa jestem narazie happy, szczegolnie po programie, gdzie spalanie sie nie zmienilo, a warunkach malego stalego obciazenia nawet nieznacznie spadlo

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X